Påverka framtidens läkemedel

Undersökningen om framtidens behandling med läkemedel vid RA behöver fler svar.

Reumatikerförbundet och Uppsala universitet samarbetar för att undersöka hur personer med ledgångsreumatism väger fördelar och nackdelar med läkemedel mot varandra. Den här informationen är viktig för att personer med ledgångsreumatism ska få sina röster hörda när beslutsfattare ska avgöra om ett läkemedel bör godkännas för patienter eller inte.
De vill veta hur de som har ledgångsreumatism väger fördelar och nackdelar hos läkemedel mot varandra.
I november förra året skickade vi ut en förfrågan om att sprida information om deras enkätstudie via vårt INFO. Hittills är det cirka 135 personer som har varit inne och svarat.
De behöver er hjälp att nå ut till fler personer med ledgångsreumatism som vill hjälpa dem att påverka framtidens antireumatiska läkemedel!

Kontakta, Karin Schölin Bywall (karin.bywall@crb.uu.se), om du har några frågor eller om du vill veta mer om studien.

Kontaktuppgifter till Karin Schölin- Bywall

Ring mig gärna på
·         Mobil: 073-7087011
·         Jobb: 018-4716248