Vårresa till Bergslagsidyllen Nora

Lördagen den 25 maj kl. 9.15 - 19.00

Årets vårresa går till  Bergslagsidyllen Nora.

Minns ni Maria Lang och hennes deckare som ofta utspelade sig i Skoga? Om det är svårt att hitta Skoga på kartan beror det på att Skoga är ett täcknamn för Nora. Följ med på en resa till just Nora, den förtjusande trästaden i Bergslagen. På förmiddagen äter vi lunch på det ärevördiga Stadshotellet. Därefter möter Maria Langs systerson Ove Hoffner upp och tar med oss på en kortare Maria Lang-vandring i den pittoreska staden. Dagen avslutas med en fika på mysiga Strandstugan i Nora.

Kl 9.15 träffas vi på Fullersta torg i Huddinge.

Vi reser med handikappanpassad turistbuss och beräknas vara tillbaka vid 19.00-tiden. Kostnaden för medlem/stödmedlem och anställd assistent är 250,-, övriga betalar fullt pris, 895,-. Anmälan till senast den 10 april då även betalningen ska finnas på föreningens pg 84 08 59-3. Glöm ej att ange ev matallergi eller om du är vegetarian samt om du är rullstolsburen.

Platserna är begränsade och fördelas enligt principen "Först till kvarn...."